תוכניות הטיול שלנו, המסעות והמסעות הנודדים הם הזמנה לחוויה מאתגרת ומגרה אינטלקטואלית, רגשית, ופיסית.
חוויה שיש בה סיפור... סיפור דרך!
'סיפור דרך' פיזי ורעיוני בנופי ארץ ישראל.
'סיפור דרך' שמזמן פגישות עם אנשים, נופים, אתרים והחיבורים שביניהם.
'סיפור דרך' שיש בו התמודדות ואתגר שמעורר את המשתתפים לבירור ערכים אישי וקבוצתי.
'סיפור דרך' שמעמיק את תחושת השייכות והמחויבות של המשתתפים לחברה רבת הגוונים בה הם חיים ולמדינת ישראל.
'סיפור דרך' שמחבר בין מסעם של המשתתפים לבין סיפור הדרך של העם היהודי ותקומתה של מדינת ישראל.
"אי אפשר לחנך לאהבה. לא לאהבת הארץ ולא לאהבת הנוף..." (ע. עוז)
עם זאת, את האהבה אנחנו יכולים לעורר.
אנחנו מאמינים שחוויית המסע מהווה נדבך נוסף ומשמעותי בבנייה ובהעמקת החיבור השורשי של המשתתפים לארץ ישראל ולמדינת ישראל.
למסעות שלנו כמה עקרונות חינוכיים מובילים:
- שותפות ומעורבות פעילה עם התלמידים והצוות החינוכי – מפגש מקדים לתיאום ציפיות, הכנה למסע, מהלך המסע שבמרכזו הנחיית התלמידים במתודות ובתכנים ייחודיים למדריכי חברת 'צוקי יעלים' ובתום הפעילות, קיום מפגש מסכם.
- החיבור שבין ציר פיזי וציר רעיוני - איזור המסע והמסלול מהווים תפאורה ל"במה המרכזית" בה יקיימו התלמידים והצוות החינוכי מעגלי שיח בשתי רמות עיקריות: האחת, להיכרות והעמקת הידע עם הערכים המובילים במסע והשנייה, לבחינה מרתקת של החיבור האישי של כל משתתף אל עצמו, אל הקבוצה ואל החברה והמדינה.
- רבדים שונים - לכל יום במסע כמה רבדים : (1) רכישת ידע (2) חוויה והתנסות אישית וקבוצתית (3) ביטוי אישי ועיבוד החוויה בהקשר של ערכי המסע (4) סיכום "מה לקחתי..." למיקוד התובנות ופתיחת יום המחרת.
- פעילויות שבשגרה - בכל יום במסע יתקיים : (1) מעגל 'פתיחת יום' ומעגל 'מה לקחתי...' לסגירת היום (2) מפגש מורה-מדריך לסיכום היום והפקת לקחים לקראת יום המחרת.
- טכסים לפתיחה וסיום המסע (באחריות בית הספר)